کسب و کار موفق نتیجه انجام دادن و ندادن چند کار است که کارآفرینان موفق بخوبی آنها را تشخیص داده اند.

    شکست در هر کاری بسیار تلخ و آزاردهنده است. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین یا در شروع کار با شکست مواجه شده اند یا در نیمه ی راه ، اما هر شکستی در هر کاری دلایل خاصی دارد که بایستی با دقت مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت امکان کسب و کار  شکست خورده احیاء شود و یا در صورت عدم امکان احیاء در شروع کسب و کار آتی از وقوع آنها جلوگیری شود.

    قبول یک شکست در هر کاری و برگشت به نقطه اول باعث از بین رفتن انگیزه می شود قطعاً هر انسانی که کسب و کاری را آغاز می کند خارج از بحث شور و شوق و علاقه بحث کسب درآمد خوب و منفعت مالی مهمترین پارامتر انتخاب و تلاش در آن کسب و کار است. و در واقع کسب و کار موفق بایستی درآمد مالی خوبی داشته باشد.

    اگر می خواهید در سیستم های کسب و کار نوین موفق شوید و به آزادی و استقلال مالی برسید بایستی یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید. باید آنقدر تلاش کنید تا کسب و کار خود را برند کنید. تا در این عرصه موفق شوید.

    صادقانه اگر به دنبال وقت مناسب برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود می گردید هیچگاه آن را پیدا نخواهید کرد زیرا دنیایی کسب و کار الکترونیک و ساخت کسب و کار آنلاین هر روز در حال رشد و تغییر است.

    پس هم اینک دست بکار شوید و شروع کنید. دنیایی کسب و کار اینترنتی آغوش خود را برای کارآفرینان شجاع و فعال بازکرده تا میلیاردها تومان ثروت را به سمت آنها روانه کند.

    و این بسیار هیجان انگیز است !!!

    اما در این راه احتمال شکست هم موجود دارد و باید واقع بین بود!!!

    پنج کاری که در صورت انجام آنها کسب و کار اینترنتی شما محکوم به شکست خواهد شد :

    ۱# نداشتن استراتژی و مدل کسب و کار منسجم (هیولای استراتژی)

    هر هفته تاکتیک ها، استراتژی ها و مدل کسب و کار های جدید توسط اشخاص مختلف ارائه می شوند. آنها نتایجی وسوسه انگیزی را ارائه می کنند که به سادگی نمی توان از کنار آنها گذشت بعضی از آنها مدعی هستند که با استراتژی آنها می توان ترافیک ، اعضاء خبرنامه و حتی سود یک سایت را ده برابر کرد و اینها برای کارآفرین بسیار جذاب هستند.

    اما اینها واقعاً به نفع کارآفرین و کسب و کار او هستند یا به ضرر او !!

    در اینجا چند مورد که هر روز یا هر هفته به شما پیشنهاد می شود را بیان می کنم :

    • صد هزار دنبال کننده در اینستاگرام
    • صد هزار ایمیل تبلیغاتی در فیسبوک
    • ۶ دوره آموزش آنلاین رایگان که کسب و کار شما را دگرگون می کند
    • به یک نویسنده وبلاگ محبوب تبدیل شوید

    از این دست پیشنهادات که هیچگاه به پایان نخواهد رسید…. و مدام دیگران برای شما استراتژی ، تاکتیک و مدل کسب و کار پیشنهاد می دهند.

     نتیجه آن می شود که کارآفرین تصمیم می گیرد کمی از هر کدام از این پیشنهادات را امتحان کند و اینجاست که او درگیر پراکندگی می شود و استراتژی و مدل کسب و کار دیگران را که به او پیشنهاد شده می گیرد و کورکورانه آنها را با هم ترکیب می کند تا شاید موفق شود !!! و از استراتژی اصلی و اولیه خود غافل می شود.

    حالا او با این کارهایش یک هیولای خرابکار برای کسب و کارش بوجود آورده این هیولا می تواند زمان ، سرمایه و کسب و کار او را نابود کند.

    من اسم این هیولا را (هیولای استراتژی) می گذارم.

     در اینجا چند مثال از این جانور قدرتمند برای شما می آورم :

    •  در حال افزایش لیست ایمیل و اعضاء خبرنامه سایت خود هستید و همزمان تصمیم می گیرید که یک تبلیغ در تلگرام بدهید و به موازات آن تبلیغ اینستاگرام را هم برای نتیجه بهتر می دهید و چند تاکتیک بازاریابی را همزمان با هم ترکیب می کنید تا شاید موفق شوید !!!
    •  همانطور که بر روی محتوای وبلاگ و یا سایت خود کار می کنید تصمیم می گیرید کمی از همه چیز را امتحان کنید : استفاده از تبلیغ در رسانه های اجتماعی ، خرید ایمیل برای ارسال خبرنامه و استفاده از چند تاکتیک سئوی مخرب.
    •  در حال توسعه وبلاگ و سایت آموزشی خود هستید که به یکباره تصمیم می گیرید از پینترس و یا از طریق وبینار آموزشی و یا ایجاد نظر سنجی مخاطبان خود را افزایش دهید.

     بخش نهفته این کارهای دیوانه کننده اینست که شما در تمام مدت کارتان در حال ترکیب آنها هستید و تلاش می کنید از طریق آنها مخاطب و یا ترافیک خود را افزایش دهید و بعضی از آنها جواب هم می دهند.

      
    اما دو مشکل اساسی وجود دارد :

     

    1. استراتژیی موثر یک روش مشخص برای یک دلیل خاص است. شما معمولاً نمی توانید مراحل کلیدی آن را تغییر دهید و یا حذف کنید بدون اینکه استراتژی شما تغییر نکند. (در غیر اینصورت ، این یک استراتژی نیست فقط مجموعه ای از ایده هاست) تغییر استراتژی و مدل کسب و کار اصلی = شکست کسب و کار آنلاین.
    2. کارشناسان حرفه ای مخالف ترکیب کردن استراتژی ها و ایده های مختلف هستند. آنها می گویند در ابتدا بایستی یک استراتژی خاص و مشخص برای کسب و کار تعیین شود سپس در مسیر آن حرکت کرد تا منجر به موفقیت شود. در طول این مسیر بایستی از پراکندگی و ترکیب استراتژی ها پرهیز کرد. اگر در مسیر استراتژی تهیه شده حرکت کنید روند رو به افزایش فوق العاده بالا و پایداری خواهید داشت. در غیر اینصورت شکست خواهید خورد.     

    مقاومت کردن در برابر پیشنهادات وسوسه کننده و ماندن در مسیر استراتژی و مدل کسب و کار اولیه مانند ماندن در مسیر صف یک بوفه است که رو به جلو حرکت می کند و در نهایت شما را به خوارکی و غذاهای خوشمزه می رساند.

    “ممکن است در این اینجا بگویید که این کسب و کار من است و هر کار که بخواهم انجام می دهم!!!”

     شما حق دارید.

     اما اگر آنچه از کسب و کار خود و مدل آن انتظار دارید موفقیت و رشد است. پس به استراتژی و مدل اولیه آن پایبند باشید و در مسیر آن حرکت کنید تا موفق شوید.

     می دانم که قبول آن آسان نیست ولی درست است.

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت مجله خبری و تفریحی جرپ محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس